Politica de Confidențialitate a Firmelor din Grupul TransferGo
(de modificare a Regulilor privind protecția datelor cu caracter personal ale TransferGo în vigoare până la 1 ianuarie 2025)
- Scopul Politicii de Confidențialitate / Notificării Companiilor TransferGo
Această Politică de Confidențialitate / Notificare a companiilor TransferGo (denumită în continuare „TGO”, „Companiile”, „Companiile TGO” sau „Noi, Nouă, Ne”) (denumită în continuare „Politica de Confidențialitate”) oferă răspunsuri la cele mai importante întrebări privind modul în care Companiile TGO prelucrează Datele tale cu Caracter Personal și ce drepturi ai în legătură cu acestea.
În contextul acestei Politici de Confidențialitate, companiile TGO înseamnă:
UAB “TransferGo Lithuania”, “TransferGo Ltd.”, “TransferGo Tekoloji A.S.”, “GoSystems”, “TransferGo Lithuania Sp.z.o.o.”, denumite în continuare „TGO”, „Companiile”, „Companiile TGO”, „Noi”, „Nouă” sau „Ne”, individual sau împreună.
Această Politică de Confidențialitate se aplică ție – client actual, viitor și/sau fost al Companiilor TGO sau persoană legată de aceștia, care ți-ai exprimat dorința de a folosi serviciile Noastre, le folosești deja, le-ai folosit anterior sau ești altfel legat(ă) de serviciile Noastre, adică ești client, membru de familie, garant, furnizor de garanții etc. al Clientului Nostru, sau ești agent, acționar, membru al organelor de conducere ale Clienților Persoane Juridice, beneficiar real sau orice alt Subiect de Date specificat în această Politică de Confidențialitate.
Te poți familiariza cu această Politică de Confidențialitate și prin intermediul Serviciului de Suport Clienți. Te rugăm să vizitezi periodic versiunea completă – Politica de Confidențialitate TransferGo – pentru cea mai actualizată variantă.
Te invităm să te familiarizezi cu această Politică de Confidențialitate și să o aduci la cunoștința reprezentanților tăi autorizați actuali sau viitori, persoanelor pe care le reprezinți, beneficiarilor, părților interesate, partenerilor de afaceri, persoanelor recomandate, solicitanților și altor persoane care sunt sau pot fi în orice mod legate de serviciile noastre și/sau ale căror Date cu Caracter Personal ni le furnizezi.
2. Termeni utilizați în această Politică de Confidențialitate
Date cu caracter personal | Orice informație care se referă direct sau indirect la tine și care permite identificarea ta. |
Soluție automatizată | Decizia noastră, care are consecințe legale asupra ta sau te afectează, este luată fără intervenția unui angajat al Companiilor TGO, adică în mod automatizat. |
Operatori asociați | Atunci când doi sau mai mulți Operatori de Date stabilesc împreună scopurile și mijloacele de prelucrare a Datelor, aceștia sunt considerați Operatori Asociați. |
Legislație privind protecția datelor | Orice legislație aplicabilă privind protecția Datelor cu Caracter Personal aplicabilă Companiilor TGO, inclusiv, dar fără a se limita la: Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) (prescurtat „GDPR”), Legea privind protecția datelor din Regatul Unit 2018, împreună cu alte actualizări, proiectul de lege privind datele („Data Bill”), Legea privind protecția juridică a datelor cu caracter personal din Republica Lituania, precum și alte acte legislative naționale care transpun GDPR sau alte acte normative naționale, în funcție de locul tău de reședință. |
Destinatar al datelor | O persoană fizică sau juridică, o autoritate guvernamentală sau altă autoritate căreia Companiile TGO pot divulga Date cu Caracter Personal. |
Persoană vizată | Persoana fizică ale cărei Date cu Caracter Personal sunt prelucrate de Companiile TGO. Companiile TGO pot prelucra Date cu Caracter Personal ale unor persoane vizate precum: Clienți, membri ai familiei Clienților, reprezentanți legali, reprezentanți autorizați, parteneri contractuali, plătitori, furnizori de garanții, persoane asigurate, contractanți de asigurare, plătitori de prime, beneficiari, reprezentanți ai Clienților Persoane Juridice ai Companiilor TGO, acționari, membri ai organelor de conducere, beneficiari reali, utilizatori ai site-ului web al Companiilor TGO, utilizatori ai portalurilor de autoservire, participanți la evenimente organizate de Companiile TGO și persoane care vizitează sediile Companiilor TGO, beneficiari, reprezentanți și angajați ai partenerilor comerciali ai Companiilor TGO, precum și alte persoane, cum ar fi urmăritori pe rețelele sociale etc. |
Prelucrarea datelor | Orice operațiune (inclusiv colectare, înregistrare, stocare, modificare, transmitere, distrugere, recuperare sau alt tip de prelucrare) asupra Datelor cu Caracter Personal. |
Persoană împuternicită de operator | O persoană fizică sau juridică care prelucrează Date cu Caracter Personal în numele și în interesul Operatorului de Date. |
Operator de date | O persoană fizică sau juridică care, singură sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele prelucrării Datelor cu Caracter Personal. |
UE/SEE | Uniunea Europeană / Spațiul Economic European. Spațiul Economic European este alcătuit din toate statele membre ale Uniunii Europene plus Islanda, Liechtenstein și Norvegia. |
Client persoană juridică | Persoană juridică ce utilizează, a utilizat sau și-a exprimat intenția de a utiliza serviciile Companiilor TGO. |
Client (sau Tu) | Persoană fizică ce și-a exprimat interesul de a utiliza serviciile Noastre, le utilizează deja sau le-a utilizat anterior ori este altfel legată de serviciile furnizate de Companiile TGO, de utilizatorii acestor servicii sau de relația comercială cu Companiile TGO. |
Servicii | Orice serviciu, consultanță, produs furnizat sau pus la dispoziție de către Compania TGO într-un punct de lucru pentru clienți, prin bancă online, autoservire, prin orice aplicație mobilă a Companiei TGO, telefon, transmisie video sau alte mijloace, prin intermediarii Noștri, precum și serviciile și produsele partenerilor Noștri atent selectați. |
Crearea de profiluri | Prelucrarea automatizată a Datelor cu Caracter Personal în scopul evaluării anumitor caracteristici personale ale tale și pentru a analiza sau prezice, de exemplu, situația ta economică, preferințele personale, interesele. |
Alți termeni utilizați în această Politică de Confidențialitate trebuie înțeleși conform definițiilor prevăzute în GDPR și în celelalte acte legislative privind protecția Datelor cu Caracter Personal.
3. Operatorul de Date
TransferGo Lithuania și TransferGo Ltd acționează ca Operatori de Date asociați ai Datelor tale cu Caracter Personal și ale celor implicați în transferurile de fonduri, atunci când îți oferă diverse servicii de tip e-banking, cum ar fi: operațiuni bancare zilnice, servicii de portofel electronic, transferuri de fonduri, servicii de investiții.
GoSystems UAB acționează ca Operator de Date pentru Datele tale cu Caracter Personal atunci când furnizează componente de inginerie pentru serviciile electronice (prin aplicație sau site web) și acționează ca Persoană Împuternicită de Operator în timpul asistenței tehnice pentru aplicație sau site-ul web.
TransferGo Lithuania și TransferGo Ltd. acționează, de asemenea, ca Operator de Date sau Operatori de Date asociați atunci când oferă și gestionează furnizarea de servicii în numele altor companii care sunt Operatori de Date în alte țări, de exemplu: banca ta sau banca destinatarului, furnizorul de servicii de conversie valutară și servicii similare.
Companiile TGO pot acționa ca Operatori de Date asociați atunci când acest lucru este necesar pentru contabilitate financiară, audit, evaluarea riscurilor, sau în cazurile în care folosim sisteme informatice sau echipamente comune (servere), ori dacă acest lucru este necesar pentru furnizarea serviciilor.
Dacă ai întrebări, solicitări sau comentarii referitoare la această Politică de Confidențialitate, la prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, la reclamații sau la orice altă problemă legată de protecția Datelor cu Caracter Personal în cadrul oricărei Companii TGO, te rugăm să ne contactezi la adresa: dpo@transfergo.com
4. Categoriile de Date cu Caracter Personal prelucrate de Companiile TGO
Companiile TGO prelucrează următoarele categorii de Date cu Caracter Personal ale tale (inclusiv, dar fără a se limita la acestea), în timp ce îți oferă servicii de e-banking, portofel electronic și suport prin aplicație/site web:
Date de identificare personală, cum ar fi: nume, prenume, cod numeric personal, data nașterii, imaginea facială dintr-o fotografie, semnătura, detaliile documentului de identitate (o copie a documentului poate fi prelucrată în anumite cazuri).
Date de contact, cum ar fi: adresa de domiciliu și/sau adresa de corespondență, număr de telefon, adresă de e-mail.
Date de identificare, cum ar fi: datele tale de autentificare (nume de utilizator sau ID, adresă de e-mail), adresa IP, alte informații privind navigarea, inclusiv când, de unde și de pe ce dispozitiv ai accesat aplicația/site-ul, ai efectuat transferuri sau ai utilizat platforma de autoservire ori alte canale electronice legate de acțiunile tale sau ale persoanelor asociate.
Date despre tranzacțiile tale, în funcție de serviciile furnizate de Companiile TGO, cum ar fi: date despre tranzacții (ex. cont bancar, card de plată, depozit, portofel electronic, schimb valutar, oferte, bonusuri, promoții și alte contracte/servicii), inclusiv detaliile tranzacțiilor și documentația aferentă, precum și datele destinatarilor.
Date de plată, cum ar fi: expeditor/destinatar al fondurilor, număr de cont, scopul plății, suma și moneda plății, codul de identificare al plătitorului, instrumentele de plată (de exemplu: card bancar, internet banking, portofel digital etc.) și acțiunile efectuate folosind aceste instrumente, depuneri de fonduri, retrageri, transferuri de credit etc.
Date privind situația financiară (proveniența veniturilor/fondurilor), cum ar fi: venituri salariale, alte venituri și active (sume, perioade de declarare, tipuri de activitate economică), angajator, vechime, date privind începutul și încetarea angajării, activități independente sau alte activități economice desfășurate, beneficii sociale primite sau acordate (lump-sum sau periodice), tipul, suma, natura, sursele, perioadele de primire, asigurătorul social, începutul și sfârșitul perioadei de asigurare socială, bunuri mobile și imobile deținute, drepturi de proprietate și sarcini, informații despre obligații existente, istoric de îndatorare etc.
Date despre tiparele tale comportamentale, preferințele și satisfacția față de Servicii, cum ar fi: date despre activitatea ta în utilizarea Serviciilor, Serviciile furnizate ție, preferințele tale personale în aplicația/site-ul de transferuri online, portalul de autoservire sau aplicație, feedback-ul tău privind Serviciile oferite de Companiile TGO etc.
Date necesare pentru evaluarea profilului tău atunci când deschizi un portofel sau transferi fonduri în anumite circumstanțe, cum ar fi: informații privind statutul tău de insolvență, scorul de credit, date din extrasul bancar, informații privind includerea sau nu pe lista persoanelor pentru care s-au depus cereri de abținere de la încheierea de contracte de credit pentru consumatori, date privind incapacitatea sau restricția de capacitate, informații despre relațiile tale cu alte persoane fizice și/sau juridice, informații despre profesie, ocupație, tipuri și valori ale obligațiilor financiare și/sau patrimoniale existente sau anterioare, termenele de îndeplinire ale acestor obligații, detalii despre executarea acestor obligații și alte informații relevante pentru situația ta financiară.
Date necesare pentru aplicarea măsurilor împotriva spălării banilor, finanțării terorismului, evitării fiscale și sancțiunilor internaționale, cum ar fi: naționalitatea, țara de reședință (în scopuri fiscale), codul de identificare fiscală, legături cu Lituania/Marea Britanie sau alte zone în care operează TGO, alte persoane fizice și/sau juridice legate, sursele fondurilor, activități, rulajul planificat al contului bancar și/sau al investițiilor și/sau al primelor de asigurare, funcții politice deținute și participarea politică a ta sau a membrilor familiei tale ori apropiaților, informații disponibile public în mass-media, corespondența cu tine în cadrul relațiilor comerciale, detalii despre documentele justificative ale unei operațiuni sau tranzacții monetare etc.
Date necesare pentru protejarea și apărarea drepturilor și intereselor în caz de litigii sau recuperare de creanțe, cum ar fi: toate informațiile de mai sus, documente și atașamente trimise ție de Companiile TGO, suma datoriei, informațiile deținute de tine sau de o terță parte (de exemplu: documente și atașamente transmise sau depuse de tine ori de terți, documente și atașamente transmise sau depuse de notari, executori judecătorești, avocați, moștenitori, soți etc.), documente procedurale care conțin Datele tale cu Caracter Personal, informații despre infracțiuni și condamnări ale tale și/sau ale terților.
Date audio-vizuale, cum ar fi: înregistrări video cu tine vizitând sucursalele/birourile TGO care sunt filmate sau folosind ATM-urile, sau cu tine în curs de a deveni client al TGO de la distanță, sau înregistrări audio ale apelurilor tale către numerele de servicii pentru clienți sau în cadrul consultărilor la distanță.
Categorii speciale de Date cu Caracter Personal, cum ar fi:
Date biometrice, cum ar fi: imaginea facială (date biometrice unice ale persoanei – proiecție 3D a feței, rezultatul unei comparații între o fotografie a persoanei și o fotografie din documentul de identitate – exprimate în puncte de potrivire) atunci când intenționezi să devii Client la distanță, în cazul în care este aplicată o astfel de autentificare.
Date privind sănătatea, cum ar fi: informații despre starea ta de sănătate, orice incapacitate sau restricție de capacitate sau dizabilitate, tratament medical acordat și alte date despre sănătate dacă sunt împărtășite și/sau necesare pentru a evalua capacitatea ta de a încheia tranzacții sau atunci când proveniența fondurilor este însoțită de astfel de date.
Atenție! Companiile TGO prelucrează categorii speciale de Date cu Caracter Personal cu consimțământul tău (Articolul 9(2)(a) GDPR) sau dacă o astfel de prelucrare este prevăzută de cerințe legale și/sau se bazează pe necesitatea de a respecta sau de a susține un drept legal (Articolul 9(2)(g), (f) GDPR).
Atenție! În această secțiune am stabilit principalele categorii de Date cu Caracter Personal pe care le prelucrăm. Cu toate acestea, din cauza specificului activităților noastre, nu este posibil să oferim o listă exhaustivă a categoriilor de Date cu Caracter Personal prelucrate în Politica de Confidențialitate, astfel că această listă nu este completă. Cantitatea specifică de Date cu Caracter Personal pe care o prelucrăm depinde de Serviciile comandate și utilizate de tine și de relația ta cu Companiile TGO.
Pentru a utiliza Serviciile noastre, trebuie să ne furnizezi informațiile necesare pentru a încheia sau executa un Contract de Servicii cu tine sau pentru a-ți oferi un serviciu, precum și informațiile pe care suntem obligați să le colectăm conform cerințelor legale. Dacă nu ne furnizezi informațiile solicitate, avem dreptul de a nu-ți oferi Serviciile sau de a le suspenda.
Dacă dorești să afli ce date cu caracter personal exacte prelucrăm despre tine, te rugăm să ne contactezi la: dpo@transfergo.com.
5. Informații despre scopul și temeiul legal în baza căruia prelucrăm Datele Tale cu Caracter Personal
Prelucrăm Datele Tale cu Caracter Personal în conformitate cu prevederile GDPR, Legea privind datele din Regatul Unit și alte legislații privind protecția datelor din țara ta de origine, în scopuri clare și specifice și pe următoarele temeiuri legale:
5.1 Temei legal – Consimțământ
Prelucrăm Datele cu Caracter Personal pe baza consimțământului pentru următoarele scopuri:
• pentru a-ți trimite oferte de marketing, pentru a-ți cere opinia cu privire la Serviciile noastre. În acest scop, Companiile TGO prelucrează numele, prenumele, data nașterii și datele tale de contact. Poți activa/dezactiva preferințele de marketing din contul tău sau pur și simplu alegând opțiunea „dezabonare” din emailuri sau mesaje.
• organizarea și desfășurarea de promoții, campanii și evenimente pentru Clienți. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele tale de identitate personală și de contact. Te rugăm să reții că este posibil să prelucrăm și alte Date cu Caracter Personal necesare, cum ar fi date demografice, financiare etc., în funcție de promoție, campanie și/sau eveniment.
• înregistrarea convorbirilor video sau telefonice pentru a asigura calitatea Serviciilor noastre și pentru a proteja interesele Companiilor TGO și ale tale. În acest scop, Companiile TGO prelucrează imaginea ta (la intrarea fizică în birourile/punctele de lucru ale TGO), înregistrările vocale (din conversații telefonice sau de suport) și alte informații pe care le furnizezi Companiilor TGO în timpul conversației.
• pentru a furniza băncii locale informații despre plată atunci când folosești serviciile TGO de transfer de fonduri legate de open banking. TGO va furniza furnizorului de servicii de inițiere a plății sau furnizorului de servicii de informare despre cont date despre contul tău (conturile tale), date ale tranzacțiilor, datele ordinului de plată inclusiv datele beneficiarului, în funcție de serviciul utilizat; aceste date personale sunt de asemenea prelucrate de banca destinatară în baza obligațiilor sale legale.
• pentru a te identifica fără prezența ta fizică la un serviciu pentru clienți/site/aplicație când dorești să devii client al Companiilor TGO. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele tale biometrice sau datele de pașaport/foto.
• TPentru a utiliza un serviciu de chat, TGO va prelucra numele, prenumele, numărul de telefon și/sau adresa de email, numărul de cont, informații despre fonduri sau ultimul serviciu folosit, date despre destinatari (dacă este necesar), informații bancare, data, ora și suma transferului, iar în anumite cazuri: adresa IP. Dacă vei furniza mai multe informații decât cele cerute – acele date vor fi tratate ca parte a pachetului conversațional și vor fi de asemenea prelucrate de TGO pentru perioada necesară conform legii.
Atenție! Îți poți retrage consimțământul în orice moment, dar te rugăm să reții că acest lucru nu afectează prelucrarea Datelor Tale cu Caracter Personal efectuată de TGO anterior retragerii, nici datele care trebuie prelucrate în conformitate cu legea sau cerințele de reglementare.
5.2 Temei legal – Executarea unui contract sau intenția de a încheia un contract
Pentru executarea unui contract, prelucrăm Datele cu Caracter Personal în următoarele scopuri:
• pentru a acționa la solicitarea ta înainte de încheierea unui contract pentru Servicii (de ex. deschiderea unui cont, comandarea unui card de plată, internet banking, transfer de fonduri etc.), pentru a executa un contract încheiat și/sau pentru a înceta un contract în care ești parte. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele tale de identitate personală, datele de contact, datele contractuale, datele financiare, datele despre sănătate (în funcție de contractul pe care îl închei) și alte date necesare pentru încheierea și executarea contractului specific.
Atenție! În unele cazuri, contractele (de exemplu: verificarea conturilor, emiterea de carduri/portofele, transferuri de fonduri) pot face obiectul unei decizii automatizate. Decizia automatizată de a-ți furniza serviciul solicitat se ia doar dacă îndeplinești toate condițiile. Dacă nu ești de acord cu decizia automatizată, aceasta va fi revizuită și evaluată de un membru al personalului nostru la sfârșitul lunii.
• pentru a actualiza datele furnizate Companiilor TGO. În acest scop, TGO prelucrează datele de identitate personală și datele de contact pe care le actualizezi/furnizezi.
• pentru a executa tranzacțiile tale de plată, inclusiv tranzacții unice, în care nu ai un contract de cont (de exemplu: transferuri fără cont complet, schimb valutar, depunerea de fonduri în contul altui Client). În acest scop, TGO prelucrează datele tranzacției de plată și Datele tale de Identificare Personală (nume, prenume, naționalitate, date IP, datele deținătorului contului bancar, număr de telefon, adresă de email).
• când comunicăm cu tine despre Serviciile pe care le-ai selectat și le folosești în cadrul Companiilor TGO, oferind și administrând accesul la Servicii și monitorizând utilizarea și funcționarea Serviciilor. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele tale de identitate personală, datele de contact, datele de identificare din sistemul self-service TGO și datele tranzacțiilor tale (contracte), în funcție de serviciile furnizate. Aceasta include și datele din chat: nume, prenume, adresa de email, număr de telefon, adresă IP, identificator unic al conversației, data și ora, conținutul conversației, alte date personale împărtășite în chat.
5.3 Temei legal – Îndeplinirea unei obligații legale
Pentru a respecta obligațiile legale impuse Companiilor TGO de lege, prelucrăm Datele Tale cu Caracter Personal în următoarele scopuri:
• pentru a-ți stabili și verifica identitatea și pentru a menține o relație de afaceri (fizic și la distanță). În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele de identitate personală, datele de contact și, dacă ești reprezentantul clientului nostru, documentele care atestă reprezentarea ta (inclusiv, dar fără a se limita la: acord de reprezentare, procură, hotărâre judecătorească, alte documente justificative).
• implementarea cerințelor Know Your Customer și prevenirea spălării banilor, finanțării terorismului, eludării sancțiunilor internaționale sau a altor măsuri restrictive ori evaziunii fiscale. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele tale de identitate personală, datele de contact, precum și datele necesare aplicării măsurilor pentru prevenirea spălării banilor, finanțării terorismului, evaziunii fiscale și implementarea sancțiunilor internaționale. În cazul în care ești client al mai multor companii TGO, operatorii asociați TGO Lithuania UAB și TGO Ltd. vor transfera datele colectate în acest scop către celelalte Companii TGO, în baza obligațiilor legale.
• pentru a evalua riscul înainte de a-ți oferi Servicii. În acest scop, TGO va prelucra datele tale de identitate personală, datele de contact, informații despre situația ta financiară, datele necesare pentru a evalua bonitatea ta, riscurile și îndeplinirea obligațiilor.
Atenție! Evaluarea riscului se face automat (adică pe baza datelor tale personale, financiare, de transfer). Dacă se calculează un rating de credit, acesta va fi atribuit unei categorii. Dacă nu ești de acord cu decizia automatizată, aceasta va fi revizuită de personalul nostru la cererea ta.
• pentru a înregistra convorbiri telefonice și/sau video cu tine pentru a respecta legislația aplicabilă privind serviciile financiare sau identificarea la distanță. În acest scop, Companiile TGO vor păstra înregistrările convorbirilor și/sau ale sesiunilor video.
• pentru a gestiona reclamațiile tale și a răspunde solicitărilor, plângerilor, a te contacta și a-ți oferi consiliere cu privire la serviciile folosite. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele tale de identitate personală, datele de contact și alte date relevante pentru conținutul solicitării tale. Aceste date pot fi prelucrate de Companiile TGO și în baza contractului și/sau interesului legitim, în funcție de natura solicitării.
• pentru a respecta alte cerințe legale din legislația aplicabilă în domenii precum piețele financiare, servicii financiare, instrumente financiare, contabilitate, audit și fiscalitate. În acest scop, Companiile TGO pot prelucra datele tale de identitate personală, datele privind situația financiară, datele de plată, datele conturilor, date din contractele încheiate și alte date necesare pentru îndeplinirea cerințelor legale.
5.4 Temei legal – Interes legitim
Din interes legitim al companiilor TGO și/sau al terților cărora li se oferă datele tale, prelucrăm datele tale personale pentru următoarele scopuri:
• ca să ne asigurăm că datele tale sunt corecte și actualizate; dacă ești client la mai multe companii TGO și-ți modifici datele de contact la una dintre ele, acea companie va transmite noile date și către celelalte companii TransferGo unde ești client
• ca să ți răspundem la cererile adresate companiilor TGO; prelucrăm numele tău, datele de contact și informațiile despre tipul de ajutor pe care îl cauți.
•când iei legătura cu un punct de suport TGO (chat sau alt punct electronic); aici prelucrăm nume, prenume, telefon și email. Dacă ceri ceva mai detaliat, vom prelucra și informații despre ultima ta tranzacție.
• ca să te identificăm și să-ți oferim răspunsuri clare la întrebări când suni la o companie TGO; folosim date de identificare, contact și alte info care pot ajuta la identificare.
• Pentru a preveni frauda, a identifica și investiga fraude potențiale prin monitorizarea, revizuirea, evaluarea și remedierea tranzacțiilor de plată, inclusiv a tranzacțiilor efectuate cu carduri de plată și a datelor din portofelul electronic. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele de identificare personală, datele de contact, datele de identificare din platformele de self-service ale Companiilor TGO, datele despre tranzacțiile dumneavoastră, datele despre tranzacțiile de plată, datele despre obiceiurile comportamentale, preferințele dumneavoastră sau orice alte date necesare.
• ca să trimitem alerte de fraudă către clienții TGO; folosim datele tale de contact.
•pentru a gestiona datoriile în conformitate cu contractele (acordurile) încheiate, a executa colectarea creanțelor și/sau a transfera/vinde o creanță aferentă datoriei dumneavoastră. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele de identificare personală, datele de contact, datele referitoare la tranzacțiile dumneavoastră și informațiile despre contul bancar.
• Pentru formularea, urmărirea și apărarea pretențiilor legale împotriva Companiilor TGO, gestionarea litigiilor și a cererilor în cadrul procedurilor judiciare. În acest scop, Companiile TGO prelucrează datele de identitate personală, datele de contact, datele privind tranzacțiile dumneavoastră, datele de plată și alte date care pot fi necesare pentru a proteja și apăra drepturile și interesele Companiilor TGO.
• Pentru a se asigura că sănătatea, viața și bunurile angajaților TGO, ale clienților TGO și ale altor persoane sunt în siguranță, TGO înregistrează video imaginea ta în sediile sau zonele unde există camere de supraveghere. Aceste locuri sunt marcate cu afișe speciale care te informează că ești filmat.
• Pentru a face o evaluare internă a riscurilor – adică pentru a decide ce servicii îți pot oferi și în ce condiții, pentru a lua decizii legate de contul tău și pentru a monitoriza portofelul electronic – companiile TGO prelucrează datele tale de identificare personală și informații despre tranzacțiile tale, în funcție de serviciile pe care le folosești la TGO.
Pentru a încheia și desfășura contracte și relații de afaceri cu partenerii TGO, intermediari sau alte entități juridice. În acest scop, TGO poate prelucra datele de identificare personală și datele de contact ale reprezentanților și beneficiarilor entităților juridice.
• Pentru a menține, dezvolta, evalua și îmbunătăți activitatea și serviciile companiilor TGO prin analiza datelor clienților și statistici. În acest scop, companiile TGO pot prelucra date de identificare personală, date de contact, venituri, produse disponibile și activitatea ta legată de utilizarea serviciilor.
•Pentru a asigura securitatea informațiilor, pentru a îmbunătăți, dezvolta și menține site-urile companiilor TGO, internet banking-ul, aplicația mobilă, sistemele tehnice și infrastructura IT. În acest scop, companiile TGO prelucrează date despre obiceiurile tale de utilizare, preferințe, nivelul de satisfacție față de servicii și date de identificare din platformele de self-service TGO, din chat și din aplicațiile de transfer electronic/portofel digital.
• Pentru a comunica cu tine în spațiul public (pe conturile de social media ale TGO). În acest scop, companiile TGO prelucrează numele contului tău, poza de profil, informații despre interacțiunea ta cu paginile TGO (clickuri/reacții, aprecieri, follow, share, comentarii, mesaje trimise/primite), consimțămintele colectate pentru participarea la promoții sau concursuri organizate. Aceste date sunt obținute direct de la tine (de pe contul tău de pe rețelele sociale) atunci când comunici cu noi prin funcționalitățile respective.Datele personale de pe rețelele sociale sunt prelucrate separat și împreună cu operatorul acelei rețele (de ex. Facebook, YouTube, LinkedIn și/sau Instagram), așa că îți recomandăm să consulți politicile de confidențialitate ale fiecărei platforme pentru a înțelege cum sunt gestionate datele tale acolo.
Conform legii, una sau mai multe dintre bazele legale de mai sus pot fi aplicabile pentru aceleași date personale despre tine.
6. Sursele datelor
De obicei primim datele tale direct de la tine, dar în funcție de ce servicii ceri sau folosești, mai putem primi informații și din alte surse externe:
- • registre administrate de Centrul Național de Registre (gen: Registrul Populației, Registrul Comerțului, Registrul Imobilelor, Registrul de Valori Mobiliare etc.);
- • de la instituții și autorități ale statului, alte persoane care exercită funcții conferite prin lege, autorități de supraveghere, autorități fiscale, executori judecătorești, notari, instanțe de judecată, alte autorități de aplicare a legii (de exemplu: Banca Lituaniei, Departamentul de Informatică și Comunicații; Agenția de Plăți Națională; Regitra – instituție de stat; Inspectoratul Fiscal de Stat; Agenția Națională de Date, primării etc.);
- • de la alte bănci, instituții financiare, furnizori de servicii de plată, intermediari implicați în transferuri de fonduri, schimburi valutare sau alte servicii cerute;
- •date despre angajamente financiare și datorii de la persoane care acționează ca intermediari financiari (ex: Creditinfo Lietuva)
- • de la persoane fizice sau juridice care ne furnizează servicii, cum ar fi: preluare apeluri, prevenirea fraudelor (ex: SumSub, Veriff), identificare de la distanță, recuperare de creanțe, administrare de contracte etc.
- • de la clienții noștri, atunci când ne oferă datele tale personale ca soț/soție, copil, altă rudă (prin sânge sau prin alianță), garant, persoană care oferă garanții etc.
- •de la persoane juridice, în cazul în care ești reprezentant, angajat, fondator, acționar, asociat, beneficiar, membru al organului de conducere etc. al respectivelor persoane juridice.
- • când vânzătorii de afaceri sau consilierii lor decid să cumpere, să fuzioneze sau să restructureze în alt mod companiile TGO sau părți din afacerile acestora.
- • de la administratori de rețele sociale ca Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube etc.
Atenție! Lista surselor externe de date nu este completă; în funcție de specificul activităților și serviciilor noastre, este posibil să obținem date și din alte surse. Informații complete privind situația ta specifică pot fi consultate la adresa dpo@transfergo.com.
7. Destinatarii datelor
Companiile TGO pot transmite informații (sau o parte din ele) despre tine și despre alte persoane legate de tine (cei care trimit sau primesc bani, acționari, persoane implicate etc.) către alți destinatari, dacă legea permite și pentru motivele menționate la secțiunea 5 din această Politică de Confidențialitate
Iată o listă cu categoriile de destinatari care pot primi Datele Personale în anumite cazuri:
- •firme care fac parte din Grupul TGO;
- •instituții și autorități publice, alte persoane care își exercită atribuțiile conferite de lege, cum ar fi autoritățile de supraveghere, administrațiile fiscale, organele de aplicare a legii, executorii judecătorești, notarii, instanțele de judecată, organismele de soluționare extrajudiciară a disputelor (de exemplu, Inspectoratul Fiscal de Stat, Casa Națională de Asigurări Sociale, Serviciul de Investigare a Infracțiunilor Financiare, Consiliul Concurenței etc.);
- • Banca Lituaniei, Banca Centrală Europeană, băncile corespondente sau alți intermediari (de exemplu, camere de compensare, intermediari de decontare, firme de brokeraj, companii de administrare care oferă servicii de gestionare a cardurilor etc.) care participă și/sau sunt implicați în procesarea operațiunilor de plată/transferuri de fonduri/schimb valutar/operațiuni de portofel efectuate în sistemele de plată.
- •Persoane juridice care acționează ca intermediari pentru instituțiile financiare în obținerea datelor personale despre angajamentele financiare, respectarea acestora și gradul de îndatorare (cum ar fi UAB „Creditinfo Lietuva”).
- • persoane fizice sau juridice care preiau contracte sau administrează proceduri de insolvență;
- •bănci, instituții financiare sau alți furnizori de servicii de plată;
- • consultanți financiari sau juridici, auditori sau alți specialiști;
- • Persoane fizice sau juridice care garantează îndeplinirea corespunzătoare a obligațiilor față de Grupul TGO, cum ar fi garanți, avalanți, furnizori de garanții în cazurile aplicabile.
- • Vânzători de afaceri sau consilierii lor autorizați (în cazul unei decizii de cumpărare, fuziune sau altă restructurare a companiilor TGO sau a unor părți din afacerile acestora).
- • Alte persoane juridice implicate în furnizarea serviciilor, cum ar fi servicii poștale, posibilități de chat, redactarea și administrarea contractelor, recuperarea datoriilor, medierea, cooperarea, evaluarea calității serviciilor, cercetarea pieței, organizarea promoțiilor, identificarea la distanță, prevenirea fraudei, implementarea IT, întreținerea, administrarea, arhivarea, tipărirea, experți tehnici, etc.
Companiile TGO nu vor divulga Datele Personale mai mult decât este necesar pentru scopul specific al prelucrării datelor personale. Destinatarii pot prelucra Datele Personale în calitate de Operator de Date și/sau Operator de Prelucrare. Toate informațiile specifice privind prelucrarea Datelor Personale care țin de cazul tău pot fi obținute contactând dpo@transfergo.com.
8. Transferul datelor despre tine în afara Spațiului Economic European și/sau Regatului Unit
În cele mai multe cazuri, Datele Tale Personale sunt prelucrate în Lituania, Regatul Unit, Polonia și Irlanda. Doar în cazuri specifice acestea sunt transferate pe teritoriul Uniunii Europene și al Spațiului Economic European (de obicei când un furnizor extern de servicii angajat de Companiile TGO este stabilit într-o altă țară).
Totuși, atunci când este necesar pentru furnizarea anumitor servicii, datele pot fi transferate și prelucrate în afara teritoriilor menționate mai sus (de exemplu, în contextul proceselor de audit sau suport tehnic pentru securitatea informațiilor și altele similare), cu condiția să existe un nivel adecvat de protecție a Datelor Personale, să existe un temei legal pentru transferul Datelor Personale și să fie îndeplinită cel puțin una dintre următoarele condiții:
- • Țara din afara UE/SEE în care se află Destinatarul Datelor asigură un nivel adecvat de protecție a Datelor Personale, așa cum este stabilit de Comisia Europeană.
- • Operatorul de date sau procesatorul de date implementează măsuri adecvate de securitate a datelor, cum ar fi, de exemplu, transferul Datelor Personale care se realizează în conformitate cu un contract ce conține clauze standard aprobate de Comisia Europeană sau alte clauze standard aprobate conform procedurii stabilite, un cod de conduită aprobat, sau destinatarului Datelor i-a fost emis un certificat;
- • dispoziții care permit derogări să se aplice, de exemplu, atunci când Tu ai consimțit expres la transferul Datelor Personale, transferul Datelor Personale este necesar pentru executarea unui contract încheiat cu Tine, sau transferul Datelor Personale este necesar pentru exercitarea sau apărarea unor pretenții legale sau pentru motive importante de interes public.
9. Termenele de păstrare a datelor despre tine
Păstrăm Datele Personale nu mai mult decât este necesar pentru a atinge scopurile prelucrării Datelor Personale sau pentru perioada prevăzută/permisă de lege, de exemplu:
Date legate de relația comercială:
• Procesăm și păstrăm datele tale personale colectate în timpul furnizării serviciilor atât timp cât folosești serviciile companiilor TGO, și pentru o perioadă de 10 (zece) ani după ce încetezi să le folosești (conform cerințelor de drept civil), dar această perioadă poate fi ajustată în funcție de cerințele legislației naționale.
• TGO procesează datele tale personale timp de 30 (treizeci) de zile dacă serviciul este refuzat și/sau dacă un contract nu este încheiat din alte motive (de exemplu, după ce contul tău nu a fost creat complet).
•În cazul în care datele personale sunt necesare pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, acestea vor fi păstrate timp de 10 (zece) ani de la încheierea relației de afaceri.
Informațiile colectate în scopuri de marketing direct sunt stocate:
• Pentru atât timp cât orice contract pe care îl ai cu oricare dintre companiile TGO este valabil, sau pentru 5 (cinci) ani de la data acordării consimțământului pentru marketing direct, oricare dintre aceste perioade este mai lungă, cu excepția cazului în care îți retragi consimțământul mai devreme.
Înregistrările telefonice sunt păstrate:
• Pentru asigurarea corectitudinii serviciilor – 5 ani de la înregistrare.
• Pentru scopul gestionării reclamațiilor, pentru o perioadă de 10 (zece) ani de la data înregistrării acestora (de la data apelului);
• Pentru monitorizarea calității serviciilor, la solicitări generale – 6 luni de la înregistrare.
Înregistrările video sunt păstrate:
• Dacă supravegherea este făcută în locațiile sau pe teritoriile companiilor TGO, păstrăm imaginile până la 14 zile calendaristice de la înregistrare.
Solicitările de consultanță sunt păstrate:
• Până ce cererea este soluționată, dar nu mai mult de 6 (șase) luni, cu excepția celor legate de fonduri – care se păstrează până la 4(patru) ani de la data solicitării.
Atenție! Dacă există o dispută, un proces sau o anchetă, datele tale pot fi păstrate mai mult, cât durează respectiva procedură.
10. Securitatea datelor personale
Ca să-ți protejăm datele personale de accesul, folosirea sau dezvăluirea neautorizată, folosim diverse măsuri tehnice și organizatorice de securitate. Acestea includ firewall-uri, metode avansate de criptare a datelor, echipamente securizate, controlul accesului și restricționarea drepturilor, principiul „need-to-know” (adica doar angajații care au nevoie de date pentru a-și face treaba le pot procesa și ei trebuie să păstreze confidențialitatea), training continuu pentru angajați și o selecție atentă a furnizorilor de servicii. Furnizorii de servicii, prin semnarea unui acord, se angajează să respecte legile aplicabile, principiile de protecție a datelor și regulile de prelucrare a datelor stabilite de TGO Companies. Totuși, securitatea informațiilor transmise prin email sau telefon mobil poate fi uneori compromisă din motive care nu depind de TGO, așa că te sfătuim să fii atent când ne trimiți informații confidențiale în afara sistemelor electronice folosite de TGO Companies.
11. Drepturile tale legate de prelucrarea datelor personale
Dacă companiile TGO prelucrează Datele Tale Personale, ai dreptul să:
- • să ceri acces la datele personale procesate de companiile TGO
- • să soliciți corectarea datelor incorecte sau incomplete
- • să ceri restricționarea prelucrării dacă datele sunt excesive, inexacte sau prelucrate ilegal în companiile TGO
- • să ceri ștergerea datelor personale excesive și/sau prelucrate ilegal (așa-numitul „drept de a fi uitat”)
- • să te opui deciziilor bazate exclusiv pe procesare automată, inclusiv profilare, dacă acestea au efecte legale asupra ta sau te afectează semnificativ. Dacă nu ești de acord cu o decizie automată, poți cere ca aceasta să fie revizuită și evaluată de un angajat TGO
- • să te opui unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv profilarea, care ar putea avea consecințe legale asupra ta sau te-ar afecta semnificativ în mod similar. Dacă o astfel de decizie automată este aplicată și nu ești de acord cu ea, ai dreptul să soliciți ca un membru al echipei noastre să revizuiască și să evalueze decizia respectivă.
- • să-ți retragi consimțământul în orice moment, dacă prelucrarea se bazează pe consimțământul tău (ex: marketing direct). Retragerea consimțământului nu afectează legalitatea procesării făcute până atunci
- • să primești datele tale într-un format structurat, utilizat frecvent și care poate fi citit automat și să ceri transferul acestor date către alt operator (dreptul la portabilitate)
- • să depui o plângere la Inspectoratul de Protecție a Datelor cu Caracter Personal din zona ta, dacă crezi că datele tale personale au fost prelucrate în mod nelegal, contrar GDPR și altor legi privind protecția datelor. Totuși, îți recomandăm să ne contactezi mai întâi pe noi și vom încerca să rezolvăm toate cererile tale împreună: dpo@transfergo.com
12.Informații despre cum îți poți exercita drepturile menționate mai sus
Îți poți exercita drepturile trimițând o solicitare scrisă către TGO în următoarele moduri:
- • prin email la adresa dpo@transfergo.com. Cererea trebuie să fie trimisă de pe un canal care te identifică (ex: adresa de email înregistrată pe contul tău)
- • prin logare în cont și inițierea unui chat cu agenții noștri.
Ca să putem analiza cererea ta și să-ți dăm un răspuns, trebuie mai întâi să te identificăm folosind una dintre metodele de mai sus. Facem asta pentru siguranța datelor tale, ca să nu ajungă la cineva care nu are dreptul să le vadă. TransferGo nu îți va cere niciodată parola sau numele de utilizator ca să-ți confirme identitatea.
13. Folosirea AI și prelucrarea datelor tale
13.1. Ce tipuri de modele AI folosim: machine learning, rețele neurale. În principal folosim o soluție de la OpenAI, modele ChatGPT și agenți AI adaptați nevoilor companiei TGO
13.2. În timpul interacțiunilor cu AI, datele personale sunt procesate și pentru generarea automată de rapoarte, răspunsuri automate prin chatbot și alte soluții automatizate pentru cereri de suport. Toate deciziile automate sunt revizuite și supervizate de echipa TGO
13.3. Scopul folosirii AI este detectarea fraudelor, scoruri de risc, asistență prin chat, suport tehnic și generare de rapoarte
13.4. Toate procesele cu AI respectă principiile de corectitudine, transparență și responsabilitate
13.5. Datele folosite pentru antrenarea AI-ului sunt „sintetice”, nu reale. Toate seturile de date sunt variate ca să evităm bias-ul, iar în compania TGO se fac teste și raportări regulate pentru verificarea bias-ului. Modelele AI folosesc doar date de antrenament verificate sau testate
13.6. TGO își asumă clar responsabilitatea pentru greșelile AI-ului (ex: evaluări greșite ale riscului, erori în algoritmi de selecție), iar echipele umane interne sunt cele care răspund
13.7. TGO rămâne responsabilă în caz de breșe de securitate sau încălcări legale legate de AI și împărtășește responsabilitatea cu alte părți implicate
13.8. TGO face audituri regulate ale sistemelor AI ca să detecteze bias, probleme de corectitudine sau lipsă de conformitate
13.9. Modelele AI sunt monitorizate constant ca să evităm deviațiile și erorile
13.10.Deciziile luate cu ajutorul AI în companiile TGO respectă drepturile tale, inclusiv:
- •Dreptul la explicații – ca să înțelegi cum te afectează AI-ul
- • Dreptul de a te opune – poți refuza prelucrarea automată dacă legea permite
- • Dreptul de acces – poți obține datele personale generate de AI
14. Termenele pentru a răspunde solicitărilor tale
Companiile TGO vor furniza, cel târziu la 1 lună după primirea cererii tale, și după ce primește o solicitare corectă și o identificare adecvată a expeditorului, informații despre măsurile luate ca răspuns la cererea ta pentru exercitarea drepturilor persoanei vizate, sau motivele pentru care nu s-au luat măsuri. Termenul pentru furnizarea informațiilor solicitate poate fi prelungit cu încă 2 luni, dacă este necesar, în funcție de complexitatea solicitărilor, volumul datelor procesate și numărul serviciilor oferite.
Atenție! Companiile TGO pot refuza să proceseze o cerere primită de la tine pentru exercitarea drepturilor persoanei vizate sau pot percepe o taxă corespunzătoare dacă cererea este clar nefondată sau disproporționată, în special din cauza caracterului său repetitiv, precum și în alte cazuri prevăzute de legislația în vigoare privind protecția datelor.
15. Schimbări și versiunea actuală a Politicii de Confidențialitate
Această versiune a Politicii de Confidențialitate este valabilă din 1 ianuarie 2025
Această Politică de Confidențialitate înlocuiește Regulile de Protecție a Datelor Personale în vigoare până la 1 ianuarie 2025, privind colectarea, utilizarea și stocarea informațiilor, Politica de Protecție a Datelor Personale și Regulile de Procesare a Datelor Personale. Toate referirile la regulile și/sau politicile anterioare ale Companiilor TGO se referă acum la această Politică de Confidențialitate.
Ține cont că Companiile TGO își rezervă dreptul de a modifica această Politică de Confidențialitate în viitor, pentru a reflecta schimbările legislative și practicile de business. Vei fi informat(ă) despre modificări pe site-ul http://transfergo.ro/ și/sau prin mesaje private în aplicație/site/email. Totuși, îți recomandăm să verifici această Politică de Confidențialitate periodic dacă ai întrebări legate de procesarea Datelor Personale de către Companiile TGO.
Așa cum am menționat, pentru orice întrebări legate de situația exactă a procesării datelor tale personale în cadrul companiilor TGO și companiilor afiliate, te rugăm să contactezi dpo@transfergo.com.
Politica de Confidențialitate este disponibilă în limba lituaniană și în limba engleză. Dacă apar diferențe sau neînțelegeri privind interpretarea conținutului, versiunea în limba engleză are prioritate.