TransferGo și noua generație de companii de transfer de bani
TransferGo este o companie de transfer de bani internațional care oferă servicii ieftine, pentru buzunarul oricui. Deși TransferGo lucreză cu un număr semnificativ de businessuri, numărul cel mai mare de utilizatori ai acestui serviciu vine din rândul muncitorilor migranți și studenților aflați în alte țări care trimit bani acasă.
Companiile precum TransferGo se încadrează la categoria “operatori de transfer de bani”.
Dacă este să analizăm puțin acest segment luând în considerare definiția clasică a serviciului financiar de acest gen, vedem cu ușurință cum TransferGo este printre companiile care schimbă structura clasică de lucru și vine în sprijinul consumatorului mai mult și mai eficient decât se întâmplă în cazurile tradiționale.
O privire de ansamblu asupra remitențelor
Majoritatea remitențelor vin din bani trimiși acasă de către cei aflați în străinătate. Potrivit Băncii Mondiale, totalul remitențelor însumează aproximativ £261 miliarde anual, sumă de trei ori mai mare decât bugetul global alocat ajutoarelor umanitare.
Deseori în aceste țări totalul remitențelor este mai mare decât bugetul unui întreg sector economic.
Odată cu globalizarea, digitalizarea financiară este într-o continuă creștere, așa că este de așteptat ca piața transferurilor de bani online să crească simțitor.
Cine sunt jucătorii principali și despre ce costuri este vorba
Băncile sunt primele care ne vine în minte când vine vorba de transfer de bani. Și totuși într-o lume atât de avansată tehnologic, folosirea serviciilor bancare este un proces greoi. Transferurile prin bancă sunt foarte complicate și scumpe. Când vine vorba de astfel de acțiuni, băncile nu sunt avantajoase: se pierde până la 8% sau mai mult la fiecare transfer de bani. Asta se întâmplă în ciuda unui acord de principiu între țările din G8 să coboare comisionul perceput undeva la 5%.
Alți doi mari operatori de transfer de bani sunt Western Union și Money Gram. Acești giganți au mai mult de un milion de birouri și agenții în întreaga lume. Comisioanele percepute de acești operatori au fost adesea descrise ca fiind neetic de scumpe și pot ajunge până la fabulosul procent de 29%.
Western Union și MoneyGram declară în legătură cu acest lucru că taxele sunt necesare pentru a-și susține infrastructura, costurile logistice și pentru a fi în conformitate cu cerințele legale.
Voci din industrie răspund spunând că aceste comisioane mari nu sunt “doar datorită costurilor logistice ci că se profită prea mult”.
Impactul comisioanelor
Impactul comisioanelor percepute pentru a trimite bani acasă merge dincolo de prețul plătit de client.
Din totalul remitențelor, cea mai mare parte este trimisă de către muncitori care și-au părăsit țara cu scopul clar de a îmbunătăți viața familiior rămase acasă.
De exemplu, India primește 12% din totalul global al remitențelor și este urmată îndeaproape de țări din Africa.
Banca Mondială sumarizează cum comisioanele mari afectează atât pe cel care trimite acești bani cât și pe destinatar.
“Să îi forțezi pe muncitorii migrați să plătească $50 atunci când trimit o sumă de $200, este greșit mai ales când trimit din salarii muncite tocmai cu scopul de a-și sprijini familia rămasă acasă. Două sute de dolari este adesea o sumă semnificativă pentru cei de acasă. Se poate face în așa fel încât acești bani să rămână migranților sau familiilor acestora și asta ar putea să contribuie semnificativ la îmbunătățirea nivelului de trai și reducerea sărăciei în țările de proveniență“, spun oficialii Băncii Mondiale
TransferGo
TransferGo se află în fruntea noii generații de companii de transfer de bani. Compania crede că atunci când trimiți bani acasă, procesul ar trebui să fie rapid, sigur, simplu și mai ales ieftin.
Prin intermediul parteneriatelor cu băncile din peste 30 de țări, TransferGo a construit o structură local-in local out care face ca transferurile de bani să fie rapide și uneori banii s-ajungă chiar în aceeași zi.
Ei au dovedit prin aceasta că acele costuri logistice nu sunt o scuză de care să profiți și că poți oferi clienților un serviciu care să îi scutească de până la 90% din taxe dacă ar fi să comparăm cu metodele clasice de transfer de bani.